Технічне завдання

1. Адаптація «Укрзалізниці» до потреб велосипедистів шляхом створення спеціалізованих вагонів для перевезення велосипедів

Номер і назва завдання:

5.1.1. Вдосконалення мережі туристичних і курортних центрів та шляхів між ними й обласним центром

Назва проекту:

1. Адаптація «Укрзалізниці» до потреб велосипедистів шляхом створення спеціалізованих вагонів для перевезення велосипедів

Цілі проекту:

  • Адаптація «Укрзалізниці» до потреб велосипедистів шляхом створення веловагонів;
  • підвищення якості умов перевезення у залізничному транспорті;
  • залучення нових велосипедних туристичних потоків до регіону як з усієї України, так і з-закордону

Територія,на яку проект матиме вплив:

Львівська область та суміжні з нею області, через які прокладено залізничне сполучення

Орієнтовна кількість отримувачів вигод

Прямі користувачі: мешканці області та населених пунктів регіону, через які здійснюється залізничне сполучення, а також туристи та гості з-за кордону, котрі користуються послугами «Укрзалізниці».

Опосередковані: органи місцевої влади, «Укрзалізниця»

Стислий опис проекту:

Застарілі стандарти «Укрзалізниці» не відповідають сучасному попиту залізничних перевезень. Зокрема йдеться про непристосованість українських потягів до потреб велосипедистів. Позаяк останніми роками велоспільнота активно розвивається та подорожує країною зі своїми двоколісними друзями. Організовують все більше велосипедних виїздів у Карпати, загальноміських змагань, акцій та подій. Попит велосипедного туризму зростає, однак залізничні сполучення Львівщини, що є найбільш доступним та безпечним варіантом перевезення, до цього зовсім не готові: немає жодного спеціалізованого місця, де можна було б поставити велосипед для зручного перевезення.

Проблема непристосованості дизельних поїздів та електричок гальмує розвиток як внутрішнього, так і зовнішнього туризму, а відтак усього соціально-економічного розвитку країни.

Зараз у приміських поїздах дозволено перевозити велосипеди лише в тамбурі або виділених для цього місцях: їх оплачують як багаж за категорією «Вантаж і тварини». Не оплачують перевезення велосипеду в розібраному вигляді, якщо його вага не перевищує норму - 36 кг і розмір суми трьох вимірів - 200 см. Якщо ж пасажир хоче перевозити велосипед у багажному відділенні поїзда, за нього стягують додаткову плату за 20 кг вантажобагажу. Часто велосипедисти залишають свої ровери просто між кріслами, зачіпляючи їх на багажні полички, що створює значний дискомфорт для інших пасажирів. Тому важливо створити спеціальні умови для перевезення велосипедів,  аби поїздка була безпечною та комфортною для усіх пасажирів «Укрзалізниці».

На сьогодні активно ведуться переговори з велоспільнотою Львова, Львівською обласною державною адміністрацією та Львівською залізницею щодо запуску вже цього літа велосипедного вагону, приєднаного до електрички Львів-Мукачево, що є найбільш пріоритетним напрямком велотуризму. Активісти та велосипедисти Львівщини готові активно залучатися до роботи з облаштувань спеціалізованих веловагонів, однак виникає проблема зі застарілими вагонами та стандартами залізниці, що не дозволяють втілювати усіх задумів ужиття.

«Львівська залізниця» вже готова виділити вагони для реалізації проекту з облаштування та адаптації поїздів і електричок до потреб велосипедистів. Зокрема, визначено три регіональні електропоїзди серії ЕПЛ2Т 012, 030, 031, що курсують за маршрутами Львів-Мукачево-Ужгород-Львів. На головних вагонах будуть встановленні кріплення для велосипедів

Очікувані результати:

  • створено спеціалізований вагон для перевезення велосипедів;
  • забезпечено комфортний переїзд залізницею як для місцевих мешканців, так і для закордонних туристів

Ключові заходи проекту:

  • пристосування вокзалів та станцій до потреб велосипедистів,зокрема через переобладнання низьких платформ на високі, ознакування платформ біля місць майбутніх веловагонів піктограмами «Велосипед», створення інформаційних табличок, для ознайомлення пасажирів про можливість комфортного перевезення велосипеда у веловагоні;
  • створення комфортних умов перевезення велосипедів у приміських електричках шляхом переобладнання перших та останніх вагонів для перевезення велосипедів: крюки на стінах замість кількох секцій сидінь, знакування про можливість перевезення велосипеду як у середині вагону, так і ззовні;
  • створення спеціальних позначок на залізничних квитках призначених для пасажирів з велосипедами;
  • переобладнання місць для перевезення велосипедів у потягах підвищеного комфорту через заміну сидіння на крюки для кріплення велосипеду

Період здійснення:

2017 рік

Орієнтовна вартість проекту, тис. грн.

2017

2018

Разом

200

-

200

Джерела фінансування:

Обласний та місцеві бюджети, міжнародні донори

Ключові потенційні учасники реалізації проекту:

Управління туризму та курортів Львівської ОДА, районні державні адміністрації, місцеві органи влади, громадські організації