Поліпшення дорожніх умов та транспортного обслуговування населення

Анотація проекту

Назва проекту

“Поліпшення дорожніх умов та транспортного обслуговування населення”

 

Актуальність проекту; основна проблема проекту; інноваційна, соціально-економічна спрямованість та реальна можливість його виконання

Населені пункти Близнюківської селищної та Лукашівської сільської територіальних громад мають  розвинену вулично-шляхову мережу, протяжність якої  становить  64 кілометри, з яких  дороги вулиць -  40 км, дороги між населеними пунктами – 18 км, пішохідні доріжки - 6 км.

 

Стан дорожнього господарства громад свідчить про відсутність дієвої схеми утримання доріг місцевого значення, недостатній рівень та низьку якість ремонтних робіт порівняно з потребами, спричинену відсутністю спеціалізованої техніки для надання послуг.

 

Технічний стан асфальтового покриття автодоріг місцевого значення має тривалий термін експлуатації, високу зношеність та значну нерівність. Площа ямковості дорожнього господарства Близнюківської та Лукашівської  територіальних громад складає  6 тис.м.кв., що становить 20 % від площі ямковості Близнюківського району в цілому.

 

Дорогами, що перебувають в жахливому експлуатаційному  стані, пролягають 4 автобусні маршрути,  6 маршрутів шкільних автобусів, щодня здійснюють  рух вантажні та легкові автомобілі.

 

На території Близнюківського району немає асфальтного заводу, а реорганізована філія «Близнюківський райавтодор» у дорожньо-ремонтний підрозділ філії «Лозівський райавтодор»  не забезпечує якісне обслуговування та експлуатаційне утриманні доріг району в цілому та дорожньої мережі громад зокрема,оскільки віддаленість населених пунктів Близнюківської та Лукашівської громад до найближчого асфальтного заводу, розташованого в Лозівському районі, становить 70 км., що унеможливлює доставку асфальтобетонної суміші  належної якості.

Придбання асфальтобетонної суміші через систему державних закупівель ProZORRO є недоцільним, оскільки закупівля здійснюється невеликими об’ємами,  при цьому витрати на транспортування суміші  значно перевищують вартість матеріалу. Необхідності в закупівлі послуг з ремонту та утримання доріг місцевого значення  через систему державних закупівель ProZORRO  немає, у зв’язку з тим, що  особливості ремонту  місцевих доріг  переважно полягають в усуненні ямковості, тому  зазначений вид робіт можуть здійснювати  робітники з благоустрою  Близнюківського КП “Комунальник”. Підрядних організації, які  б мали можливість  виконувати  ремонт  вулично-шляхової мережі, на території Близнюківського району немає взагалі. Отже, якості ремонту доріг місцевого значення на території Близнюківської та Лукашівської громад може бути досягнуто лише за умови виготовлення асфальтобетонної суміші безпосередньо на місці здійснення ремонту, для чого необхідно придбати пересувний міні-асфальтний завод.

Загальний обсяг бюджетних коштів Близнюківської та Лукашівської територіальних громад для утримання та ремонту доріг місцевого значення становить 3,2 млн.грн.. Утримання пересувного міні-асфальтного заводу не передбачає значних бюджетних капіталовкладень, бо це мобільний компактний варіант,  з придбанням якого скорочуються значні втрати на транспортування асфальту від стаціонарного асфальтного заводу та покращується часовий показник виробництва, бо асфальт виготовляється безпосередньо на місці проведення робіт і точно в тому об’ємі, який є необхідним.

 

Інноваційна спрямованість проекту  полягає у застосуванні  новітніх механізмів спільного та узгодженого співробітництва територіальних громад та акумулювання ними ресурсів з метою спільного вирішення нагальних проблем населення, підтверджується застосуванням конкурентоздатних альтернативних технологій виробництва для організації утримання та ремонту доріг місцевого значення, що істотно поліпшує дорожні умови та транспортне обслуговування  населення.

 

Соціально-економічна спрямованість проекту полягає в набутті досвіду співпраці між територіальними громадами та підвищенні їх згуртованості  під час вирішення найболючіших проблем громад шляхом співфінансування на партнерських засадах, підвищенні рівня соціального життя населення, забезпеченні комфортних автомобільних перевезень пасажирів та вантажів, створенні на дорогах належних умов безпеки руху, застосуванні новітніх технологій для утримання доріг місцевого значення, що супроводжується зменшенням фінансових витрат на  закупівлю  та доставку  асфальту з  місцевих бюджетів, покращанням матеріально - технічної бази місцевого комунального підприємства  та  розширенням виробничих послуг, які можуть ним надаватися для громад.

Реальна можливість виконання проекту полягає в  тому, що Близнюківське комунальне підприємство “Комунальник”, засновником  якого є Близнюківська селищна рада, забезпечено обладнанням для ремонту та обслуговування доріг місцевого значення -  віброплита, фреза, компресор для очищення  вибоїн від бруду, каток, трактор, а також іншими складовими для виконання робіт з утримання доріг, зокрема  щороку для усунення ямковості шляхової мережі Близнюківське КП “Комунальник”  використовує  гранвідсів  (800 м.куб.), бітум (40 діжок по 200 л.), щебінь – 320 м.куб.  Закупівля будматеріалів здійснюється Близнюківським КП “Комунальник”  у  місцевих постачальників,  є можливість забезпечення доставки залізничним та автотранспортом, а також зберігання на облаштованому майданчику на території смт. Близнюки. Придбання власної дорожньої спецтехніки, а саме пересувного міні-асфальтного заводу є першим кроком до впровадження системного підходу до поліпшення дорожніх умов та транспортного обслуговування населення при співробітництві територіальних громад, бо загальний обсяг бюджетних коштів  Близнюківської та Лукашівської територіальних громад для утримання та ремонту доріг місцевого значення становить 3,2 млн.грн. Пересувний міні-асфальтний завод  забезпечить річну потребу в асфальтобетонній суміші об’ємом 840 тонн для виконання планового обсягу робіт щодо усунення ямковості,  площею 6 тис.м.кв.

 

Перелік заходів проекту:

1) підготовка реалізації проекту;

2) проведення процедури закупівлі пересувного міні-асфальтного заводу для поліпшення дорожніх умов та транспортного обслуговування населення;

3) безпосереднє укладання договору на закупівлю з переможцем торгів та придбання вищезазначеної установки;

4) виготовлення асфальтобетонної суміші та здійснення ремонту та утримання дорожніх об’єктів.

4) використання механізму співробітництва громад;

5) громадський моніторинг реалізації проекту;

6) висвітлення ходу реалізації проекту у засобах масової інформації.

 

Очікувані результати проекту:

 -  придбано пересувний міні-асфальтний завод;

- відремонтовано дві автомобільні дороги місцевого значення на ділянках загальною протяжністю 64 км із влаштуванням асфальтобетонного покриття загальною площею більше  192 км.кв.;

- облаштовано пішохідні тротуари в межах населених пунктів загальною протяжністю понад 6 км і площею понад 9 км.кв.;

 -  покращено транспортне обслуговування  населення;

 - створено умови для забезпечення комфортного та безпечного руху транспортних засобів й пішоходів;

 - підвищено безпеку дорожнього руху та знижено аварійність на вулично-дорожній мережі;

- створено умови для активного економічного розвитку громад-ініціаторів проекту, а також розвитку решти супутніх інфраструктурних об’єктів;

- апробовано на практиці механізм співробітництва кількох територіальних громад;

- створено умови для успішного просування реформи децентралізації через використання механізму співробітництва та стимулювання утворення об’єднаної громади на базі громад-ініціаторів проекту;

- залучено до вирішення проблеми жителів громади;

- забезпечено висвітлення результатів проекту у ЗМІ та в інший спосіб.

 

Цільові групи проекту:

Безпосередню користь від реалізації проекту зможуть отримати жителі селища Близнюки, села Садове, села Батюшки, села Лукашівка, села Водолазьке, села Водяне, села Водяне, села Ганно-Рудаєве, села Дмитрівка, села Катеринівка, села Ладне, села Миролюбівка, села Сергіїва Балка, села Степове (7525 осіб), між якими передбачається здійснити ремонт  шляхової мережі.

Опосередковано результатами проекту зможуть відчути жителі ще й навколишніх сіл, в тому числі. Загалом 14482 осіб.

 

Обсяг коштів, необхідних для реалізації проекту та джерела його фінансування

Загальний бюджет проекту складає — 2 200  тис.грн.

Очікуваний обсяг фінансування від ДФРР — 1 760  тис. грн.

Місцеві бюджети — 440 тис. грн., в тому числі: бюджети громад - 440 тис. грн.

 

Організації-партнери, співвиконавці проекту:

Близнюківська селищна рада Близнюківського району Харківської області, Лукашівська сільська рада Близнюківського району Харківської області, Близнюківське комунальне підприємство “Комунальник”