РЕЄСТРАЦІЙНА КАРТКА ПРОГРАМИ І ПРОЕКТУ
Номер проекту002159-ПЛ
Назва проекту«Створення на базі існуючого комунального підприємства кущового підприємства для надання якісних житлово-комунальних послуг мешканцям суміжних сільських громад»
ЗаявникКовалівська сільська рада Полтавського району Полтавської області
Технічне завдання1.3.1. Формування ефективної системи управління твердими побутовими відходами
Тематичний напрям реалізації проектуПроект співробітництва територіальних громад
Номер і назва завдання зі Стратегії розвитку регіонуПроект відповідає Цілі 2. Територіальна соціально-економічна інтеграція і просторовий розвиток, а саме "Підвищення стандартів життя в сільській місцевості" Державної стратегії регіонального розвитку на період до 2020 року та Стратегії розвитку Полтавської
Період реалізації проектуЗ 06.2015 по 10.2015
ОбластьПолтавська
РайонПолтавський
АННОТАЦІЯ ПРОЕКТУ

Загальною проблемою для більшості населених пунктів Полтавського району є відсутність чіткої та дієвої схеми поводження з твердими та рідкими побутовими відходами. Лише у найбільших селах застосовується хоч якась система збору ТПВ, здебільшого це періодичний збір ТПВ безпосередньо від двору, що не є зручним і не забезпечує прозорість у ціноутворенні тарифів за послугу. Щодо видалення рідких побутових відходів, ситуація аналогічна - населені пункти, які (частково) обладнані централізованим водопостачанням не мають системи каналізації, очищення та розміщення рідких побутових відходів.

В Ковалівській сільській раді ці проблеми вирішуються через роботу комунального підприємства «Красиве село». Запроваджено контейнерний збір сміття, проводиться ліквідація стихійних сміттєзвалищ, впорядкування території тощо. Позитивний досвід виявили бажання перейняти  суміжні сільські ради – Куликівська та Новоселівська, тому 21.03.2015 року  укладено угоду про їх співробітництво. А на сьогодні вже є домовленість про розширення території співробітництва на Степненську та Заворсклянську сільські ради. Однак наявних потужностей КП вже недостатньо для обслуговування такої кількості населення. Крім того, відсутня техніка для надання послуг по видаленню рідких побутових відходів.

Перелік заходів  проекту: придбання сміттєвоза, автомобіля для викачування рідких побутових відходів, трактора зі щіткою для очищення дорожнього покриття, сміттєбаків та майданчиками; розробка, узгодження та формування тарифної політики та логістики надання послуг на території обслуговування КП; налагодження процесу надання послуг КП, ліквідація існуючих несанкціонованих сміттєзвалищ; активізація роботи громадської екологічної інспекції на території визначених громад.

Очікувані результати проекту: фактичне створення кущового комунального підприємства, зміцнення його матеріально-технічної бази; розширення спектру ЖКГ-послуг; забезпечення економічної ефективності КП через розширення абонентської бази та збільшення користувачів послуг та спільного фінансування суміжними громадами; покращення стану благоустрою населених пунктів в громадах-учасниках партнерства

Цільові групи проекту: мешканці населених пунктів 5 громад-учасників партнерства (12427 осіб).

Обсяг коштів, необхідних для реалізації проекту та джерела його фінансування (тис. грн.)– Державний Фонд регіонального розвитку -  4000,0 тис. грн., Ковалівська сільська рада та Комунальне підприємство «Красиве село» – 200,0 , Новоселівська – 10,0, Куликівська – 50,0, Степненська – 10,0 , Заворсклянська сільські ради – 100,0, Німецьке товариство міжнародного співробітництва GIZ – 440,0 тис.грн., районна рада -200,0 тис.грн. Загалом  - 5010,0 тис. грн.

Організації-партнери, співвиконавці проекту – Новоселівська, Куликівська, Степненська, Заворсклянська сільські ради, КП «Красиве село», Полтавська районна рада, Німецьке товариство міжнародного співробітництва GIZ. 

Опис проблеми, на розв'язання якої спрямовано проект

 Ковалівська сільська рада (заявник) – площа - 5867,3134 га, населення 5114 особи.  Новоселівська сільська рада – площа 4298,985 га, населення 1785 осіб. Куликівська сільська рада – площа 4492,3007  га, населення 1186 осіб. Степненська сільська рада – площа  4727,88 га, населення 1798 осіб. Заворсклянська сільська рада – площа 8887, 68 га, населення 2544 особи. Відсутність якісних ЖКГ послуг – одна з найактуальніших проблем, з якими стикається сільське населення. Згідно законодавства ці послуги можуть надаватися суб’єктами господарювання, які мають необхідні дозволи та ліцензії. Однак не кожна сільська рада може створити та забезпечити ефективне функціонування КП. Можливим шляхом вирішення ситуації є створення кущових комунальних підприємств на базі існуючих, що демонструють позитивну динаміку та перспективу розвитку. Це дало б змогу зменшити витрати на утримання, адміністрування та розширити клієнтську базу. Одним з таких підприємств у Полтавському районі є КП «Красиве село» Ковалівської сільської ради. На даний момент між Ковалівською, Куликівською та Новоселівською сільськими радами укладено договір про співробітництво, в якому, крім поширення діяльності КП на територію суміжних громад та спільне його утримання, в перспективі передбачено будівництво полігону для твердих побутових відходів та сміттєсортувальної лінії. Створення полігону на території Ковалівської сільської ради передбачено також обласною Програмою поводження з твердими побутовими відходами на 2012-2018 роки, як районного полігону ТПВ та відповідає карті-схемі розподілу області на комплекси з переробки ТПВ. Довколишні територіальні громади також виявили бажання у співпраці по даному питанню з Ковалівською сільською радою. Однак наявних потужностей КП вже недостатньо для обслуговування такої території та такої кількості населення. Розширення матеріально-технічної бази «базового» КП, створення територіальних «майданчиків обслуговування» або філій, напрацювання логістики дасть змогу побудувати ефективний механізм надання ЖКГ- послуг у сільській місцевості, який можна буде запроваджувати в інших громадах Полтавської області. 

Мета та завдання проекту

Метою проекту є налагодження дієвої схеми надання житлово-комунальних послуг населенню 5-ти суміжних територіальних громад через перетворення комунального підприємства Ковалівської сільської ради у кущове та спільне його утримання на засадах співробітництва.

Завданнями проекту є: розширення існуючого співробітництва громад для спільного утримання кущового комунального підприємств; зміцнення матеріально-технічної бази комунального підприємства; налагодження дієвої та прозорої схеми надання ЖКГ-послуг сільському населенню.

Проект відповідає цілям та завданням Стратегії розвитку Полтавської області до 2020 року, зокрема 1.3.1. Формування ефективної системи управління твердими побутовими відходами 1.3.2. Очищення території області від стихійних звалищ та сміття, 1.4.2. Підтримка та стимулювання різних форм співробітництва територіальних громад та Цілі 2. Територіальна соціально-економічна інтеграція і просторовий розвиток, а саме «Підвищення стандартів життя в сільській місцевості» Державної стратегії регіонального розвитку  на період до 2020 року. 

Опис діяльності у рамках проекту
  1. Розпочати процес розширення існуючого партнерства, включивши до нього Степненську та Заворсклянську сільські ради.
  2. Визначення місць для розміщення майданчиків та контейнерів для збору ТПВ
  3. Придбання спеціальної техніки (сміттєзбиральний автомобіль, вакуумний автомобіль, трактор з комплектом відповідного навісного обладнання для очищення вулиць населених пунктів);
  4. Виготовлення 210 контейнерів для збору сміття та 105 майданчиків. Встановлення їх відповідно до схеми розташування.
  5. Формування логістики надання послуг комунальним підприємством на території визначених громад.
  6. Формування тарифної політики.
  7. Запровадження процесу надання ЖКГ-послуг на території визначених громад.
  8. Активізація роботи районної громадської екологічної інспекції.
  9. Ліквідація стихійних та несанкціонованих сміттєзвалищ.
  10. Роботи по благоустрою населених пунктів.

Застосування механізмів громадської оцінки.

Методикою підготовки та укладання угоди про співробітництво територіальних громад передбачена широка участь громадськості в цьому процесі. Крім того під час формування та затвердження тарифів з надання ЖКГ-послуг одним з обов’язкових елементів є проведення консультацій з громадськістю.

Планується запровадити громадський моніторинг якості надаваних кущовим комунальним підприємством послуг через роботу депутатів сільських рад, механізм зворотного зв’язку (скриньки скарг та пропозицій, які будуть розміщені в місцях найбільшого відвідування у населених пунктах) та публічні періодичні звіти керівника та відповідальних працівників КП на сесіях сільських рад та сходках мешканців сіл.

Очікувані результати

Короткотривалі результати фактичне створення (трансформація існуючого КП «Красиве село») кущового комунального підприємства; зміцнення матеріально-технічної бази комунального підприємства; запровадження системи надання ЖКГ-послуг за кущовим принципом та адмініструванням кущовим КП, розширення спектру цих послуг;

Перспективні результати: забезпечення його економічної ефективності через розширення абонентської бази та збільшення користувачів послуг та спільного фінансування суміжними громадами; розширення співробітництва територіальних громад в галузі спільного утримання комунального підприємства та надання ЖКГ-послуг населенню; покращення стану благоустрою населених пунктів в громадах-учасниках партнерства; активізація громади в напрямку дотримання правил благоустрою населених пунктів, контролю за станом благоустрою.

 

Прогнозні дані та показники:

Показники успішності проекту

Значення показників станом на початок проекту

Значення показників станом на завершення бюджетного року

Джерела інформації про показники

1 рік проекту

1 рік після завершення проекту

2 рік після завершення проекту

3 рік після завершення проекту

К-ть населених пунктів, охоплених контейнерним збором ТПВ

5

20

26

32

38

Угода про співробітництво

К-ть укладених угод на вивезення ТПВ

555

1400

2500

3100

4000

Укладені угоди

К-ть укладених угод на вивезення РПВ

0

100

600

800

1000

Укладені угоди

К-ть м3 сміття, вивезеного з несанкціонованих та стихійних звалищ

2000

4000

3500

1500

1000

Акти виконаних робіт

Кількість послуг, яке надає КП

1 (ТПВ)

3 (ТПВ і РПВ, благоустрій)

4 (ТПВ і РПВ, благоустрій, централізоване водопостачання)

5 (ТПВ і РПВ, благоустрій, централізоване водопостачання, ритуальні послуги)

5

 

Рівень дотаційності КП

50%

50%

35%

20%

5%

Балансова звітність КП

Фінансова сталість

Передбачається, що завдяки збільшенню кількості отримувачів послуг та сплати за їх надання, КП зможе вийти на рівень економічної самодостатності, тим самим відмовившись від дотацій з місцевих бюджетів. Це зменшить навантаження на місцеві бюджети, вивільнивши кошти на вирішення інших соціальних проблем у відповідних громадах.  Крім того якісні ЖКГ-послуги, благоустрій територій, стан навколишнього середовища – чинники, які формують індекси задоволеністю життям та привабливості території. Це в свою чергу сприятиме притоку людей до населених пунктів сільських громад, що позитивно позначиться на стані місцевої економіки. Розширення спектру та обсягу надаваних послуг стимулюватиме збільшення штатної кількості працівників комунального підприємства і, відповідно, податкових відрахувань.

Інстуційна сталість

Реалізація проекту сприятиме формуванню позитивного іміджу комунального підприємства та відповідно органів місцевого самоврядування та дасть поштовх до створення аналогічних кущових підприємств на території Полтавської області. В процес реалізації проекту будуть долучені громадські організації та утворення, які переймаються питаннями екології та захисту навколишнього середовища. 

Політична сталість
Інновація

Слід зазначити, що налагодження співробітництва територіальних громад для України є новим явищем. Тому організація співробітництва сільських населених пунктів з метою вирішення нагального питання надання якісних житлово-комунальних послуг для Полтавської області є інноваційним.  

За характером, дана інновація є організаційною та фінансовою. Відповідно до вимог Закону України «Про співробітництво територіальних громад» в рамках договору на спільне утримання комунального підприємства, сільські ради, які налагодили співробітництво, мають змогу спів фінансувати КП, чого раніше не можна було зробити.

За масштабом інновацій даний Проект не має аналогів в Полтавському районі.

ПЛАН ГРАФІК
Період виконання Захід Джерела фінансування (тис. грн.)
Передбачено ДФРР Передбачено місцевим бюджетом Передбачено з партнерських коштів
2015 Місяць 6 Налагодження співробітництва відповідно до вимог Закону України «Про співробітництво територіальних громад» 0 0 0
2015 Місяць 7 Налагодження співробітництва 0 0 0
2015 Місяць 7 Визначення місць для розміщення майданчиків та контейнерів для збору ТПВ 0 0 0
2015 Місяць 7 Ліквідація стихійних та несанкціонованих сміттєзвалищ. 0 0 35
2015 Місяць 8 Налагодження співробітництва 0 0 0
2015 Місяць 8 Придбання спецтехніки та обладнання 4000 200 0
2015 Місяць 8 Ліквідація стихійних та несанкціонованих сміттєзвалищ 0 0 35
2015 Місяць 9 Підписання угоди про співробітництво територіальних громад 0 0 0
2015 Місяць 9 Виготовлення контейнерів для збору сміття та майданчиків. Встановлення їх відповідно до схеми розташування 0 0 740
2015 Місяць 9 Роботи по благоустрою населених пунктів 0 0 0
2015 Місяць 10 Формування логістики надання послуг комунальним підприємством на території визначених громад 0 0 0
2015 Місяць 10 Формування тарифної політики 0 0 0
2015 Місяць 11 Запровадження процесу надання ЖКГ-послуг на території визначених громад 0 0 0
2015 Місяць 12 Активізація роботи районної громадської екологічної інспекції. 0 0 0
БЮДЖЕТ ПРОЕКТУ
Загальний бюджет проекту БЮДЖЕТНА ФОРМА 1
Найменування заходу Загальна вартість Джерела фінансування (тис. грн.)
ДФРР бюджет Місцевий бюджет Кошти партнерів
2. Виготовлення контейнерів для збору сміття та майданчиків (210 контейнерів та 105 майданчиків). Встановлення їх відповідно до схеми розташування. 740 0 0 740
1. Придбання спеціальної техніки 4200 4000 200 0
3. Ліквідація стихійних сміттєзвалищ в населених пунктах 5 сільських рад 70 0 0 70
Розклад бюджету за статтями видатків БЮДЖЕТНА ФОРМА 2
Найменування заходу Загальна вартість Джерела фінансування (тис. грн.)
ДФРР бюджет Місцевий бюджет Кошти партнерів
тис. грн. % тис. грн. % тис. грн. %
1. Видатки споживання: 0 0 0 0 0 0 0
1. Розпочати процес розширення існуючого партнерства, включивши до нього Степненську та Заворсклянську сільські ради. 0 0 0 0 0 0 0
2. Визначення місць для розміщення майданчиків та контейнерів для збору ТПВ 0 0 0 0 0 0 0
3. Формування логістики надання послуг комунальним підприємством на території визначених громад. 0 0 0 0 0 0 0
4. Формування тарифної політики. 0 0 0 0 0 0 0
5. Запровадження процесу надання ЖКГ-послуг на території визначених громад. 0 0 0 0 0 0 0
6. Активізація роботи районної громадської екологічної інспекції. 0 0 0 0 0 0 0
7. Роботи по благоустрою населених пунктів. 0 0 0 0 0 0 0
2. Видатки розвитку: 5010 4000 100 200 100 810 100
9. Виготовлення контейнерів для збору сміття та майданчиків (210 контейнерів та 105 майданчиків). Встановлення їх відповідно до схеми розташування. 740 0 0 0 0 740 91.36
10. Ліквідація стихійних сміттєзвалищ в населених пунктах 5 сільських рад. 70 0 0 0 0 70 8.64
8. Придбання спеціальної техніки 4200 4000 100 200 100 0 0
Очікувані джерела фінансування БЮДЖЕТНА ФОРМА 3
Джерела фінансування Сума (тис. грн.) % загальної вартості
ДФРР 4000 79.84
Бюджет заявника 200 3.99
Бюджет партнерів 810 16.17
ПАРТНЕРИ
Інформація про партнерські організації
Партнер
Повна назва Куликівська сільська рада Полтавського району Полтавської області
Організаційно-правова форма установи Орган місцевого самоврядування
Поштова адреса 38742, с. Куликівка, вул. Колективістів, 54
Контактна особа Почечун Євгеній Олександрович
Телефон/факс 0955004074 / 0532643624
Адреса електронної пошти kulikivska.s.r@yandex.ua
Кількість штатних співробітників (постійних та тимчасових) 6
Роль у підготовці проекту партнер
Завдання, які покладені на організацію-партнера в реалізації проекту Координація роботи по проекту, налагодження співпраці сільських рад з комунальним підприємством
Партнер
Повна назва Новоселівська сільська рада Полтавського району Полтавської області
Організаційно-правова форма установи Орган місцевого самоврядування
Поштова адреса Полтавська область Полтавський район с. Новоселівка пров. Підлісний, 6
Контактна особа Макаренко Людмила Панасівна
Телефон/факс 0532556621 / 0532556843
Адреса електронної пошти nowosel@ukr.net
Кількість штатних співробітників (постійних та тимчасових) 6
Роль у підготовці проекту партнер
Завдання, які покладені на організацію-партнера в реалізації проекту Координація роботи по проекту, налагодження співпраці сільських рад з комунальним підприємством
Партнер
Повна назва Степненська сільська рада Полтавського району Полтавської області
Організаційно-правова форма установи Орган місцевого самоврядування
Поштова адреса 38744, Полтавська обл., Полтавський р-н, с-ще Степне, вул.Жовтнева,24
Контактна особа Кубрак Андрій Олексійович
Телефон/факс 0532559668 / 0532559668
Адреса електронної пошти stepnenсka.s.r@mail.ru
Кількість штатних співробітників (постійних та тимчасових) 6
Роль у підготовці проекту партнер
Завдання, які покладені на організацію-партнера в реалізації проекту Координація роботи по проекту, налагодження співпраці сільських рад з комунальним підприємством
Партнер
Повна назва Заворсклянська сільська рада Полтавського району Полтавської області
Організаційно-правова форма установи Орган місцевого самоврядування
Поштова адреса 38772, Полтавська обл., Полтавський р-н, с. Заворскло, вул. К.Маркса,9
Контактна особа Сологор В'ячеслав Іванович
Телефон/факс 0532643533 / 0532647486
Адреса електронної пошти zavorsklo@mail.ru
Кількість штатних співробітників (постійних та тимчасових) 7
Роль у підготовці проекту партнер
Завдання, які покладені на організацію-партнера в реалізації проекту координація роботи по проекту, налагодження співпраці сільських рад з комунальним підприємством
Партнер
Повна назва Комунальне підприємство Ковалівської сільської ради «Красиве село»
Організаційно-правова форма установи Комунальне підприємство
Поштова адреса 38701, вул. Радянська, 1 –А, с. Ковалівка Полтавського р-н Полтавської обл.
Контактна особа Галушка Віктор Леонідович
Телефон/факс 0679381740
Адреса електронної пошти galushka.gvl@yandex.ua
Кількість штатних співробітників (постійних та тимчасових) 2
Роль у підготовці проекту партнер
Завдання, які покладені на організацію-партнера в реалізації проекту реалізація проекту
Партнер
Повна назва Полтавська районна рада
Організаційно-правова форма установи Орган місцевого самоврядування
Поштова адреса вулиця Шевченка, 5, Полтава, Полтавська, 36000
Контактна особа Степенко Василь Іванович
Телефон/факс 0532569319 / 0532273463
Адреса електронної пошти info@poltrayrada.gov.ua
Кількість штатних співробітників (постійних та тимчасових) 12
Роль у підготовці проекту партнер
Завдання, які покладені на організацію-партнера в реалізації проекту Фінансування заходів
Партнер
Повна назва Німецьке товариство міжнародного співробітництва GIZ
Організаційно-правова форма установи Іноземне підприємство
Поштова адреса вул. Червоноармійська, 44 Київ 01004
Контактна особа Журавель Тарас
Телефон/факс 0679666866
Адреса електронної пошти giz-ukraine​@giz.de
Кількість штатних співробітників (постійних та тимчасових) 52
Роль у підготовці проекту партнер
Завдання, які покладені на організацію-партнера в реалізації проекту Фінансування заходів в рамках проекту співробітництва територіальних громад
Інформація про заявника
ПІБ керівника органуБублик Олександр Васильович
Назва посадиСільський голова
Поштова адресавул. Радянська, 1 А, с. Ковалівка Полтавського р-н, Полтавської обл., 38701
Телефон та мобільний096 540 76 97, (0532) 64 56 24
Факс(0532) 64 56 24
E-mailkovalivkasr@gmail.com
Інформація про керівника проекту
ПІБ керівника проектуБублик Олександр Васильович
Місце роботиКовалівська сільська рада
Назва посадиСільський голова
Звання
Адреса для листування з керівником проектувул. Радянська, 1 А, с. Ковалівка Полтавського р-н, Полтавської обл., 38701
Телефон та мобільний096 540 76 97, (0532) 64 56 24
Факс(0532) 64 56 24
E-mailkovalivkasr@gmail.com
;